Mamak Belediyesi Ana Sayfa
Ana SayfaBize Ulaşın Bilgi Edinme HakkıRss Facebook Twitter
EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
 
1-BELEDİYE HİSSESİ SATIN ALMAK İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR NELERDİR?
Belediye hissesi almak için gerekli şartlar ( Hissedara ait )
a-Tapu fotokopisi
b-Kimlik fotokopisi
c-Müdürlüğümüzde bulunan belediye hissesi için hazır matbu formun doldurulması gerekmektedir.
Not: İmar müdürlüğü tarafından yapılan plan değişikliği çalışmaları, Kentsel dönüşüm projesi içerisinde kalan, Kamu alanı, Park alanı vb. durumlarda belediye hissesi satışı uygun değildir.
2-BELEDİYE HİSSESİNİN DEĞERİNİ ÖĞRENMEK İSTİYORUM. NE YAPMALIYIM?
Belediyemize gelmenize gerek kalmadan 444 0 149 numaralı Çağrı Merkezimizden Emlak ve İstimlak Müdürlüğümüze bağlanarak ada ve parsel bilgilerinize göre yaklaşık fiyatı öğrenebilebilir. Ancak kesin fiyat için Emlak ve İstimlak Müdürlüğümüze dilekçe ile başvurarak dosyanızın Kıymet Takdir Komisyonu’na girmesi gerekmektedir. (Kıymet Takdir Komisyonları 2 ayda bir toplanmaktadır. Ada ve parsele göre fiyatlar değişiklik arz etmektedir.)
3-PARSEL HİSSEDARLARIMI NASIL ÖĞRENEBİLİRİM?
Belediyemize gelmenize gerek kalmadan 444 0 149 numaralı Çağrı Merkezimizden Emlak ve İstimlak Müdürlüğümüze bağlanılarak kayıtlarımız üzerinden Mamak Tapu Sicil Müdürlüğü’ndeki tapu kayıtlarına göre parsel hissedarları öğrenilebilir.
4-MAMAK’TA KAÇ M² TAPULU YERİM OLDUĞUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM?
Belediyemize gelmenize gerek kalmadan 444 0 149 numaralı Çağrı Merkezimizden Emlak ve İstimlak Müdürlüğümüze bağlanarak kayıtlarımız üzerinden Mamak Tapu Sicil Müdürlüğü’ndeki tapu kayıtlarına göre kaç m2 yeriniz olduğunu öğrenebilirsiniz.
5-KAMULAŞTIRMA İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?
Gecekondu veya bahçe,kömürlük vb,gibi yıkılması gereken yerlerle ilgi olarak ilk önce tespit işlemi yapılır,yapının ne kadar yıkılması gerektiği,ağaç sayısı,yapının yapılış şekli ( Beton harme,Taş duvar vb) gibi özellikler tespit edilir.
Vatandaşa idari tebligat yapılarak uzlaşma komisyonuna davet edilir
Daha önceden yapılan tespitlere göre veriler Bilgisayar programına girilerek Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın vermiş olduğu değerler üzerinden kişiye verilecek ücret belirlenir
Müşteri gerekli ücretle anlaşırsa uzlaşma tutanağına imza atarak elektrik ve su kesinti makbuzları istenir (Yapının tamam yıkılıyor ise geçerlidir) ,Müşteri tespiti yapılan yeri yıktıktan sonra ödeme işleri yapılır.
Mali Hizmetler Birim Müdürlüğü’nden herhangi bir vergi borçlu yoktur belgesi alındıktan sonra, tekrar Mali Hizmetler Birim Müdürlüğü’ne üst yazı yazılarak anlaştığı ücret ödenir.
6-EVİMİN İMAR YOLU ÜZERİNDE KALIP KALMADIĞINI ÖĞRENMEK İSTİYORUM. NE YAPMALIYIM?
Ev tapulu ise 444 0 149 numaralı Çağrı Merkezimizden Emlak ve İstimlak Müdürlüğümüze bağlanarak Net Cad programından ada ve parsele göre evin durumuna bakılır. Ev tapusuz ise Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Kamulaştırma Şefliği’ne şahsen başvurulması halinde daha sağlıklı sonuç alınabilir.
7-TAPU TAHSİS BELGESİNİ TAPUYA ÇEVİRMEK İSTİYORUM. NE YAPMALIYIM?
Tapu tahsis belgesi, müracaat formu ve 2000 liralık makbuzla beraber Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Tahsis Şefliği’ne  başvurulması gerekmektedir.
8-PARSEL SINIRIMI ÖĞRENMEK İSTİYORUM. NE YAPMALIYIM?
Bu konu, Belediyemizin görev kapsamı dışında olup, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne başvurulması gerekmektedir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne gerekli harcın yatırılması halinde Müdürlük teknik personeli arsaya köşe kazıklarını çakarak sınırı belirler.
9-GECEKONDUMUN TAPUSU YOK. TAPU ALMAK İÇİN NE YAPMALIYIM?
Tapu almanız için 2981 sayılı İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler Yasası (İmar Af Yasası) kapsamında müracaatınız yoksa ve parsel içerisinde belediye hissesinin bulunması durumunda parsel hissedarlarından en az 1 metrekare tapulu yer almanız gerekmektedir. Tapunuz çıktıktan sonra tapu ve kimlik fotokopisi ile Emlak İstimlak Müdürlüğü Arsa Satış Şefliği’ne müracaat ederek belediye hissesini almak için talepte bulunabilirsiniz.
10-GECEKONDUMA ELEKTİRİK- SU BAĞLATMAK İÇİN YAZI ALMAK İSTİYORUM. NE YAPMALIYIM?
Bu işlem için Mali Hizmetler Müdürlüğü’nden Emlak Beyan Sureti almanız Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Harita Şefliği’ne dilekçe ile başvurarak gerekli yazıyı alabilirsiniz.
11-ŞAHSIMA AİT PARSEL İÇERİSİNDEKİ BELEDİYE HİSSESİNİ SATIN ALMAK İSTEMİYORUM. PARSEL HİSSEDARININ HİSSEME DÜŞEN MİKTARI ALMASINA RIZA VERMEK İÇİN NE YAPMALIYIM?
Emlak ve İstimlak Müdürlüğümüze kimliğiniz ile şahsen gelip Arsa Satış Şefliği’ne  müracaat ederek, muvaffakatname vermeniz, Belediyemize şahsen gelemiyorsanız, noter aracılığı ile muvaffakatname vermeniz gerekmektedir.  
12-VERASET İLAMI İLE İNTİKAL İŞLEMİ YAPTIRMAM GEREK. NASIL BİR YOL İZLEMELİYİM?
Veraset ilamının aslı, Belediye rayiç değeri, nüfus kayıt örneği ve varislerin kimlik bilgileri ile beraber Cebecide bulunan Veraset Harçlar Vergi Dairesi’ne başvurmanız gerekmektedir. Buradan aldığınız yazı ve veraset ilamı ile birlikte Mamak Tapu Sicil Müdürlüğü’nde intikal işlemi yaptırabilirsiniz.
13.GECEKONDUM YIKILDI. ENKAZ PARASINI NASIL ALABİLİRİM?
Belediyemize müracaat etmeden önce TEDAŞ’a başvurarak elektiriğinizi, ASKİ’ye müracaat ederek aboneliklerinizi iptal ettirmeniz ve daha sonra bu makbuzlarla beraber Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Kamulaştırma Şefliği’ne başvurmanız gerekmektedir. Buradan matbu evraklarla birlikte Mali Hizmetler Birim Müdürlüğü Gider Şube Şefliği’ne başvurmanız halinde vergi kaydınız düşülür. Bu belge Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’ne ulaştıktan sonra anlaşılan bedel tarafınıza ödenir.
14.ENKAZ SATIŞI YAPMAK İÇİN NELER GEREKLİ?
Muhtarlıktan enkaz satışı ve noterden imza sirküsü ile beraber Mali Hizmetler Birim Müdürlüğü Tapu Yoklama Servisi’ne müracaat  etmeniz gerekmektedir.
15.GECEKONDUMUN YERİNİ TESPİT ETTİRMEK İSTİYORUM. NE YAPMALIYIM?
Tapulu gecekondunuzun yerini öğrenmek için Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü’ne başvurmanız gerekmektedir. Gecekondunuzun tapusu yoksa Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Harita Şefliği’ne şahsen müracaat edilmesi gerekmektedir.
16-BELEDİYE HİSSESİNİ TAKSİTLİ ALMAK İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR NELERDİR?
3000 YTL’ye kadar olan tutarlar peşin olarak alınmakta olup, 3000 YTL ve üzerinde olan Belediye hissesi tutarının 4’te 1’i peşin ödenir. Geriye kalan miktara aylık yüzde iki faiz uygulanır. İlgili Encümen kararına göre, kalan miktar 4 ay içerisinde istenildiği zaman ve istenildiği miktarda yatırılabilir. Borcun faiz ve anaparası ile 4 ay içerisinde kapatılması şarttır. Aksi durumda satış iptali yapılarak yatırılan ana para iade edilir.
17-TAKSİTLİ ARSA SATIŞLARINIZIN AYLIK FAİZ ORANI NEDİR?
Taksitli arsa satışlarımızın aylık faiz oranı yüzde 2,5’tir.
18-TAPU TAHSİS SATIŞI İÇİN ÖDEME ŞARTLARI NELERDİR?
Belediyemize olan borcunuzu 4 yıl içerisinde 12 eşit taksitle ödemeniz gerekmektedir. Ödeme takvimi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü tarafından belirlenmektedir.


1.jpg Mesut AKGÜL
MAMAK BELEDİYE BAŞKANI

Başkan'ın MesajıFotoğraf Galerisi
Başkana Mesaj
İhaleler

Etkinlik Takvimi