Sık Sorulan Sorular

1-İnternet şifresi nasıl alınır?

Belediyemizde kaydı olanların İnternet şifresi almaları için sırasıyla şu işlemleri yapmaları gerekmektedir:
İnternet üzerinden Belediyemizin  (http:// e.mamak.bel.tr) adresine girilir.
Ana sayfa menüsünden E-Belediye başlığı içerisinden e.mamak.bel.tr adresine girilir.
Kullanıcı Girişi başlığı altında T.C Kimlik NO girilir. Sonra şifre kısmı girilir. 

Bu aşamalardan sonra alınan internet şifresi ile şu işlemleri yapabilirsiniz:

E-Tahsilat
Vergi Borcu Sorgulama
İstek ve Şikayet Bildirim ve Takibi
E-harita İşlemleri
Evlendirme İşlemleri


2- Yeni alınan bir gayrimenkul nasıl beyan edilir?

Yeni alınan bir gayrimenkulün beyan edilmesi için şu aşamaların yapılması gerekir:

Alınan gayrimenkulün tapu fotokopisi ve kimlik fotokopisi ile alındığı yıl içerisinde Müdürlüğümüzün Vergi Salonuna gelinir.
Tahakkuk personeline ilgili belgeler verilerek beyan edilir.


3-Satış için ne gibi işlemler yapılır?

Satılacak olan gayrimenkule ait tüm vergi v.s borçları ödenerek en son emlak vergisi değerini gösteren beyan sureti onaylanıp Tapu Sicil Müdürlüğüne götürülür.
Satış işlemi olduktan sonra Müdürlüğümüze gelinerek Satış Dilekçesi verilerek satılan gayrimenkul ile ilgili beyan kapatılır.

4- İşyerime veya inşaatıma hafta tatili ruhsatımı nasıl alabilirim?

İlçemiz sınırları içerisinde bulunan işyerleri ve inşaatlar hafta tatili ruhsatı alabilmeleri için;
İnşaat veya İşyeri şirket ise inşaatlar yapı ruhsatı, işyerleri Küşat Ruhsatı ile aşağıdaki formu doldurarak Zabıta Müdürlüğü İktisat ve Küşat Birimine şahsen Müracaat etmeleri gerekmektedir.
İnşaat ve İşyeri şahsa ait ise; inşaatlar Yapı Ruhsatı, işyerleri Küşat ruhsatı ile birlikte iki adet fotoğraf ve aşağıdaki formu doldurarak Zabıta Müdürlüğü İktisat ve Küşat Birimine şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.


5- İşyerime nasıl Küşat Ruhsatı Alabilirim?

İlçemiz sınırları içerisinde faaliyet gösteren Sıhhı ve Gayri sıhhi işyerlerinin ruhsat alabilmeleri için şahıs ve şirketler içim aşağıda belirtilen belgeleri hazırlamaları ve başvuru formunu doldurarak Zabıta Müdürlüğü İktisat ve Küşat Birimine şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.
Gerekli Bilgiler için tıklayın


6- Başıboş sokak hayvanları ile ilgili şikayetleri nereye yapabilirim?

Mamak Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü Veteriner Hizmetleri Birimine, Zabıta Müdürlüğüne ve Beyaz Masa portalına başvurulabilir.

Mamak Belediyesi Veteriner Hizmetleri Birimi: Hürel Mah. 4 Cad. Öğretmenler Parkı Içi – Telefon 368 18 12-550 70 63)


7-Belediye Başkanı Mesut AKGÜL ile telefonla nasıl görüşebilirim?

Mamak Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğü’nü 550 73 73 nolu numaradan arayarak notunuzu ve bilgilerinizi bırakmanız durumunda Sn. Mesut AKGÜL ile telefonda görüşebilirsiniz.

8- Belediye Başkanı Mesut AKGÜL ile yüz yüze nasıl görüşebilirim?
Mamak Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğü’nü 550 73 73 nolu numaradan aramanız ya da Özel Kalem Müdürlüğü’ne gelmeniz durumunda görevli arkadaşlar tarafından randevu talebiniz alınır. Sn. Mesut AKGÜL’ün programına göre verilen randevu tarih ve saati, size bildirilir.
9-Belediye hissesi almak için gerekli şartlar ( Hissedara ait ) nedir?

a-Tapu fotokopisi
b-Kimlik fotokopisi
c-Müdürlüğümüzde bulunan belediye hissesi için hazır maktu formun doldurulması
Not:İmar Müdürlüğü tarafından yapılan plan değişikliği çalışmaları, kentsel dönüşüm projesi içerisinde kalan, kamu alanı, park alanı vb. durumlarda belediye hissesi satışı uygun değildir.

10-Tapu tahsis belgesini tapuya çevirmek için neler yapmalıyım?

Şahsa ait tapu tahsis belgesi ve elinde bulunan diğer evraklara beraber ( 2000 liralık makbuz,müracaat formu ) gibi belgelerle Emlak İstimlak Müdürlüğü’ne başvurması gerekir.Vatandaşa üzerine herhangi bir malvarlığı olmadığına dair dolaştırma formu verilerek gerekli yerlere onaylatılması sağlanır.

11-Kamulaştırma işlemleri nasıl gerçekleştirilir?

Yıkılması gereken yerlerle ilgili olarak (gecekondu, bahçe, kömürlük vb.) ilk önce tespit işlemi yapılır, yapının ne kadarlık kısmının  yıkılması gerektiği, ağaç sayısı, yapının yapılış şekli ( betonarme, taş duvar vb) gibi özellikleri tespit edilir.
Vatandaşa idari tebligat yapılarak uzlaşma komisyonuna davet edilir
Daha önceden yapılan tespitlere göre elde edilen veriler bilgisayar programına girilerek Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın belirlemiş olduğu değerler üzerinden kişiye verilecek ücret belirlenir. Vatandaşla belirlenen ücret üzerinde anlaşma sağlanırsa, uzlaşma tutanağına imza atılarak elektrik ve su kesinti makbuzları istenir. (Yapının tamam yıkılıyor ise geçerlidir) Müşteri tespiti yapılan yeri yıkarak, Mali Hizmetler Birim Müdürlüğü’nden “herhangi bir vergi borcu yoktur” belgesi aldıktan sonra, belirlenen ücret ödenir.